شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام

یک سالی می شه که کارهای دولتی رو کنار گذاشتم و با دوستام رفتیم که یه کار خصوصی راه بندازیم. موفقیت ها و شکست هایی رو توی همین یکسال تجربه کردیم. تجربه هایی که درسهایی گرانبها برای هرکدوممون به دنبال داشت.

من خودم یک نکته ی بسیار مهم که در این چند ماه یاد گرفتم این بود که برای موفقیت باید به تلاش ادامه داد و از حرکت باز نایستاد؛ "بالاخره در به روی شما باز می شود" .

به قول یک بزرگی که میگه راه انداختن استارتاپ ها (شرکت نوپا) شبیه سوار شدن یک دوچرخه است. برای اینکه زمین نخوری باید به پا زدن ادامه بدی.

استارتاپ

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۱
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

گرچه اپراتور همراه اول سال‌ها به عنوان اپراتور غالب کشور در حال سرویس دهی در حوزه‌ی ارتباطات همراه بود، اما امروز دیگر از آن یکه‌تازی‌هایش در این عرصه خبری نیست. اپراتورهای دیگر بخصوص ایرانسل در چندسال اخیر توانسته‌اند علیرغم داشتن ساختارهای دولتی مشابه همراه اول، خدمات بهتر، متنوع‌تر، ارزان‌تر و حتی با کیفیت بالاتری را به مشتریان خود عرضه نمایند و گوی سبقت را در تعداد کاربران فعال و حجم بازار از رقیب اصلی خود بربایند.

در این گزارش اجمالا به موفقیت‌هایی که ایرانسل توانسته در حوزه‌های مختلف نسبت به همراه اول کسب نماید، اشاره می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۳۰
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

در زمان اواخر دولت نهم، بحث عدالت اقتصادی در میان مسئولین مطرح شده بود. در آن زمان بنده متنی را در این موضوع با راهنمایی یک عزیز و محوریت فرصت آفرینی آماده کرده بودم . که البته هیچ وقت به چاپ و نشر نرسید. در این مطلب، خلاصه ای از متن آماده شده ارائه شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۰
سیدمهدی شاهچراغ
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۵
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

دیشب، اولین شب جمعه‌ی ماه رجب بود که به شب آرزوها یا لیله الرغایب معروفه.

طبق روایات معتبر از حضرت رسول (ص)، برای کسانی که آرزوهایی دارن نماز خاص و عبادت ویژه‌ای در این شب توصیه شده. گرچه به ظاهر این عمل توصیه‌شده‌ی عبادی فقط برای خواستن اون حاجت خاص بوده، منتهی من فکر میکنم اثرات مهم‌تری بر اینگونه عبادات مترتب هست که بخاطر اون ما رو توصیه به انجامش کردن.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۲۲
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

همه قبول داریم که امروز فضای مجازی در تمامی شئون زندگی جامعه جایگاه مهمی پیدا کرده و تقریبا هیچ کسی را نمی­توان یافت که در طی روز به نحوی با آن تعامل پیدا نکند. از ابعاد فرهنگی گرفته تا کسب و کارها و اقتصاد یک جامعه، از امنیت عمومی تا پدیده ­های اجتماعی و بسیاری مسایل دیگر همه و همه امروز در سایه­ ی فضای مجازی رنگ و بوی دیگری گرفته است. تا جایی که حتی فضای مجازی به عنوان زندگی دوم (Secound life) مطرح شده و برای خود قوانین، سنن، آداب و نهادهای مشخصی پیدا کرده است.

رهبر ما، انصافا یکی از مترقی ترین رهبران دینی دنیاست و نظرات بسیار پخته ای هم نسبت به این موضوع دارند. در این پست بعضی از نظرات ایشون که واقعا خواندنی است و نشان دهنده ی سطح بینش شون نسبت به این فضاست رو قرار دادم.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۲۲
سیدمهدی شاهچراغ