شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

سلام

برنامه ریزی یکی از ضروریات توسعه جهت پیشرفت و موفقیت افراد و جامعه در همه عرصه‌ها می باشد. در اختیار داشتن آمار و اطلاعات درست و بهنگام به عنوان یکی از ارکان مهم و لوازم برنامه ریزی هوشمندانه مطرح است و دون شک برنامه‌ریزی متکی به سنجش‌های حدسی و گمانی منتج به موفقیت نخواهد شد. به طور یقین در مسیر رشد و پیشرفت کشور نیازمند آماری صحیح، دقیق و بهنگام هستیم. اما متاسفانه در خصوص صنایع فرهنگی از ضعف آماری شدیدی در کشور رنج می بریم و لذا علاقه سرمایه­گذاری در این صنایع پایین است.

بسیاری از کشورهای پیشرفته وضعیت آماری مناسبتری دارند لذا برای دستیابی به دید مناسبی از اهمیت و جایگاه صنایع نوین فرهنگی بین دیگر صنایع و خدمات در جهان لازم است تا مطالعات مناسبی در این زمینه انجام شود. سایر کشورها نیز به این مهم بخوبی همت گمارده­اند. برای مثال ذیلا گزارشی از وضعیت آماری بازی ویدیویی - رایانه­ای- در ایالات متحده ارائه می­شود:

·      این آمارها مربوط به سال 2008 می­باشد

·      65 درصد از خانم­های خانه­دار آمریکا بازی رایانه­ای و ویدیویی انجام می­دهند

·      متوسط سنی بازی­کنان در آمریکا 35 سال است

·      نمودار ترکیب سنی بازی­کنان آمریکایی به شرح ذیل است:

ترکیب سنی بازیکنان


·      همانطور که می­بینید بازی رایانه ­ای فقط مخصوص کودک و نوجوان نیست؛ در آمریکا 26 درصد از گیمرها بالای 50 سال سن دارند.

·      جنسیت نیز در علاقه به بازی کردن سهم دارد. نمودار زیر میزان خانم­ها و آقایانی که بازی رایانه­ای انجام می­دهند را نشان می­دهد:

جنسیت و بازی کردن

·      البته شایان ذکر است زن­هایی که 18 سال یا بیشتر دارند سهم نسبی بیشتری از گیمرهای خانم دارند (33درصد) نسبت به آقایانی که 17 سال به بالا دارند در جمعیت گیمرهای مرد (18 درصد).

·      متوسط سنی افرادی که خریدار بازی­های ویدیویی و رایانه­ای می­باشند 40 سال است

·      بازی­کنان بالغ متوسط در 13 سال از زندگی خود به بازی رایانه­ای پرداخته­اند که در این بین در گیمرهای حرفه­ای، مردان 15 سال و زنان 12 سال به این امر مشغول بوده­اند

·      درصد افرادی که به بازی با یک شخص حقیقی دیگر - غیر از رایانه - می­پردازند از 51 درصد در سال 2006 به 59 درصد در سال 2008 رسیده است.

·      38 درصد از منازل در آمریکا حداقل یک کنسول بازی دارند

·      نمودار زیر نیز نشان­دهنده­ ی میزان فروش بازی­های ویدیویی و رایانه­ای به نسبت درجه ­بندی سنی بازی­هاست. غیر از مورد اول (45 درصد) مشاهده بقیه موارد نشان می­دهد بازی­های مناسب سن نوجوانان فروش بیشتری در بازار دارد :


 درجه بندی سنی فروش بازی در آمریکا

·      نمودار آماری جالب دیگری که در اینجا بدان اشاره می ­شود، سهم فروش بازی­های مختلف برحسب ژانرهایی است که به بازار عرضه شده اند که البته یک بار در بازی­های ویدیویی و بار دیگر در بازی­های رایانه­ ای ارائه می­شود. به این معنی که برای مثال ژانر خشونت آیا طرفدار بیشتری بین بازی­کنان با کنسول دارد یا ژانر فکری و یا اینکه در بازی رایانه ­ای چه سبکی از بازی طرفدار بیشتری دارد؛ همانطوری که نمودار مربوط به کنسول مشاهده می­شود بزرگترین سهم در این میان مربوط به بازی­های ژانر اکشن بوده و بعد از آن سبک سرگرمی خانوادگی بالاترین سهم را در میان دیگر سبک­های طراحی داستان بازی داراست. در مورد ژانر اکشن این مطلب به ذهن میرسد که تحرک، هیجان و شور زیاد خواسته­ ی مهمی از داستان یک بازی در بازی­های تحت کنسول است. در مورد سبک سرگرمی خانوادگی هم تذکر این نکته مفید است که احیانا به دلیل اینکه در بازارهای آمریکا درصد بالایی از بازی­ها توسط خود خانواده­ ها برای فرزندان تهیه شده­ اند لذا نظارتی از سوی ایشان بر این کالا بوده تا به روحیه فرزندشان آسیب وارد نشود.

این نمودار را ذیلا ملاحظه می­کنید:

فروش برحسب ژانر

·      در نمودار بعدی که همان نمودار بالاست فقط بجای کنسول، سبک­های بازی مختلف بر روی رایانه باهم مقایسه شده­اند. در اینجا دو سهم اصلی مربوط به بازی­های سبک استراتژی و بازی­های رول پلیینگ می­باشد. ضمن اینکه مجددا در این نمودار نیز رتبه سوم به بازی­های خانوادگی رسیده است. در مورد بازی­های اول و دوم، باید توجه کرد که معمولا افرادی که بازی رایانه­ ای را انتخاب می­کنند، کسانی هستند که درصد زیادی از وقت روزانه خود را کنار کامپیوتر خود می­گذرانند. اینگونه افراد معمولا دارای تحصیلات عالیه بوده و لذا انجام بازی­های راهبردی و رول پلیینگ را بیشتر می­پسندند. موضوع دیگر اینکه علت پایین بودن تقاضای بازی اکشن بر روی رایانه، ورای روحیه افرادی که ساعات زیادی را با رایانه می­گذرانند، به این نکته نیز مربوط است که بازی اکشن نیاز به کارت­های گرافیکی گران قیمت و پردازشگر قدرتمند دارد.

ژانر بازی روی رایانه

·      آمار بعدی مربوط به رده­ بندی تعداد بازی­های فروخته شده از یک بازی خاص و برروی کنسول­های خاص می­باشد. 20 بازی پرفروش ویدیویی بر روی این کنسول­ها رده­بندی شده است. همچنین همانند آمارهای قبلی، بازی­های ویدیویی بر روی کنسول و بازی­های رایانه ­ای از یکدیگر جدا شده ­اند:

رده بندی بازیها


رده بندی فروش بازی رایانه ای

·      اما آمارهای بعدی که بسیار قابل تفکر است در مورد رفتار والدین آمریکایی نسبت به بازی رایانه­ای است:

·      94 درصد از والدین هنگام خرید و اجاره بازی­ها همراه فرزندشان حضور دارند

·      63 درصد از والدین عقیده دارند بازی تاثیر خوبی بر زندگی فرزندشان گذاشته است

·      83 از درصد از فرزندان نیز قبل از خرید یا اجاره یک بازی، از والدین خود اجازه می­گیرند

·       والدین در 88 درصد موارد با کودکان خود در هنگام بازی همراهی کرده و بر آنها هنگام بازی­کردن نظارت می­کنند

·      حتی والدینی که در خانه­ ی خود کنسول بازی دارند معمولا با فرزندان خود هم بازی می­شوند.

و اما چهار مورد اصلی که والدین برای همبازی شدن با فرزندانشان ذکر کرده اند در مصاحبه ها به قرار ذیل است :

·      جمعبندی:

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">