شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

وطن پرستی به سبک وایبر یا اسلام ستیزی

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

سلام

یکی از دوستان تو وایبر پست زده که :

......ایرانی نیستی اگه این مطلبو حداقل یه بار نخونی...... من ایرانی نیستم چون عربها پ ندارند و به پارس ها میگویند فارس و من هم همین را میگویم ***** من ایرانی نیستم چون بجای درود میگویم سلام و به جای بدرود میگویم خداحافظ **** من ایرانی نیستم چون روز کوروش بزرگ (7آبان) را نمیدانم چون در تقویم من ثبت نشده است ****** من ایرانی نیستم چون عربها به من آموختند به خوراک بگوییم غذا. در حالی که به پیش آب شتر میگویند غذا و من هم تکرار میکنم ***** من ایرانی نیستم چون عربها به من آموختند بجای گفتن واق واق سگ بگوییم پارس که نام وطنمان است ***** من ایرانی نیستم چون اعراب به من آموختند بگوییم شاهنامه آخرش خوش است چون در آخر شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست میخورند **** من ایرانی نیستم چون بجای نشر و کپی این مطلب بیخیال از کنار آن گذر میکنم ....

 به عنوان یک انسان که توی جغرافیایی به اسم ایران به دنیا اومده دوست دارم یه بار جواب خودمو به این حرف ها که خیلی مواقع توی وایبر و غیره می بینم بیان کنم؛

·      یک- این مملکت در تاریخ دو سه هزار ساله ی خودش شاهد رفت و آمد بسیاری از اقوام و حملات گسترده خیلی ها به مرز و بوم خودش بوده . اگه اعراب فقط چهار تا کلمه رو عوض کردن ، حملاتی مثل حمله مغول ها ، و ... تمام دودمان علم و ادب و فرهنگ چند صد ساله مملکت رو در آتش سوزاند . چرا در مورد حمله مغول ها هیچ حرفی زده نمی شه تو وایبر ؟ چرا به اونها فحش نمیدیم ؟


·      دو- تنها قومی که توی تاریخ به کشور ما حمله کرده و فقط پادشاه رو سرنگون کرده و به مردم عادی و دانشمندان شهرها و مراکز علمی و مراکز مذهبی  و .. کاری نداشته قوم عرب بوده . بقیه همه وقتی اومدن تاراج کردن و بردن . یعنی به طور گذرا خواستن فقط حمله ای بکنن و توشه خودشون رو بردارن ببرن.


·      سه- اصلا ایرانی یعنی چی ؟ واقعا این سوال رو من هیچ وقت نتونستم درست به خودم جواب بدم . آیا کسانی که توی این مرزهای جغرافیایی فعلی به دنیا بیان ایرانی هستن ؟ آیا کسانی که فارسی صحبت کنن ایرانی هستن ؟ آیا کسانی که کارت ملی داشته باشن ایرانی هستن ؟ واقعا ایرانی یعنی چی ؟ ما الان چندین قومیت با زبون های مادری غیر فارسی معیار توی کشور داریم مثل بلوچ ، لر، لک، گیلک، ترک و کرد . خب یعنی الان اینها چون زبان مادری شون فارسی نیست ایرانی نیستن ؟ بعد اگه طرف همزبان با یک کشور همسایه بود که اون کشور قبلا به ما حمله کرده ، چه گناهی کرده اون بدبخت که ایرانی حسابش نمیکنیم ؟ مثلا مناطق شمال غربی و مرکزی مرز و بوم فعلی ما در طی سالها ، از حملات عثمانی ها رنج میبرده است. آیا واقعا چون زبان عثمانی ها ، ترک بوده ، پس باید الان بگیم ترک ها ایرانی نیستن یا خائنن یا ... ؟؟؟ یکی از قوم هایی که الان داره توی این مرز و بوم زندگی میکنه قوم عربه . شاید نزدیک دو سه میلیون نفر عرب ما توی کشور داریم که کارت ملی هم دارن و آبا و اجدادشون عرب بوده . چون در منطقه جنوب و جنوب غرب زندگی میکردن سنت ها و زبان و .. شون خیلی به کشورهای همسایه اون مناطق نزدیکه . خب حالا چون اینطوریه پس اونها به مملکت ما تعلق ندارن ؟؟ اونها ایرانی نیستن ؟؟ چقد از همین اعراب توی جنگ 8 ساله ، جلوی گلوله های توپ و تانک صدام تیکه تیکه شدن تا امثال من و شما توی تهران راحت بشینیم و چای بخوریم در حالی که میتونستن فرار کنن یا میتونستن به صدام بپیوندن . کلا تعریف درستی از واژه ایرانی نداریم . این مرز ها هم که یه قراردادی نبوده که دقیقا یه سیم خارداری باشه از 2500 سال قبل تا حالا؛ قبلا که دولت ها اینقد متمرکز نبودن و رفت و آمد بین مناطق مختلف جهان نیاز به ویزا و .. نداشت اصلا این بحث های ایرانی و عراقی و عربستانی و ترکیه ای و روسی و ... مطرح نبود. خب اون موقع وضعیت چگونه بوده و به کی میشده بگی وطن پرست یا به کی میشده بگی ضد وطن ؟؟


نقشه ایران باستان


·      چهار- بر فرض هم که این مساله تعریف ایرانیت حل بشه ، وطن پرستی به شیوه­ ی فحاشی به دیگران رو چگونه باید هضم کرد ؟ وطن پرستی و حس ناسیونالیسم با این روش واقعا چه معنی ای میده ؟ من واقعا مدتها به بحث عشق به وطن اونم به این حالت فکر کردم ولی کمتر متوجه شدم که اصلا دلالت عقلی برای چنین احساسی چیست ؟ من عشق به خانواده رو میفهمم، عشق به همسایه ها و دوستان و فامیل رو میفهمم. چون ارتباط خونی و نسبی و ارتباطات سببی و محبت هایی که داخلش پیش می یاد رو حس کردم. عشق به یه آرمان و هدف واحد رو هم متوجه میشم . مثلا شما میگی من آرمانی برای این مرز جغرافیایی درنظر دارم که همیشه سرافراز باشه . همیشه سربلند باشه . روی پای خودش بایسته . با تکیه به منابع خودش زندگی کنه و .. ؛ اما این عشقی که توی این پیامهای وایبری هست ، عشق به یه مرز جغرافیایی یه بدون هیچگونه هدف و آرمان مشخصی ؛ خب شما که میگی ایرانی ام، چرا نمیگی واقعا چی میخای و چه هدفی رو برای ایران دنبال میکنی؟ شما صرفا حرف عشق رو میزنید منتهی اثری از عشق در شما دیده نمیشه. اگه شما عاشق ایران باشی سرافراز بودن مملکتت رو دوست داری . حالا من سوال میکنم آیا این که قومیت های مختلف داخل مملکت شما ، به راحتی با دل خوش با همدیگه ارتباط بگیرن و پشت همدیگه باشن ، کشور شما پیشرفت میکنه یا اینکه صبح و ظهر و شب علیه ترک ها و لرها و .. جک بسازید و منتشر کنید؟ همین دوستانی که ایرانی ام ایرانی ام میکنن، روزی صدتا جک رشتی و ترکی و قزوینی و .. میفرستن . پس این وطن پرستی شما چه معنی ای میده ؟


قومیت های مختلف ایرانی طبق آمار CIA


·      پنج- من نمیخام بگم اعراب که اومدن توی ایران خیلی علیه السلام بودن . اعراب هم آدمیزاد بودن، خوب و بد داشتن، و ممکنه جنایاتی هم مرتکب شده باشن منتهی آدم وقتی در سطح کلان نگاه میکنه باید رویکرد کلانش رو حفظ کنه. مثلا شما وقتی رییس جمهور هستی یا وزیر کشاورزی هستی یا معاون وزیر کشاورزی یا رییس اداره فلان منطقه کشاورزی یا کارشناس اداره اونجا، مسایلی که در خصوص کشاورزی باهات مطرح میشه متفاوته . مثلا در سطح رییس جمهور در خصوص اینکه چهارتا از درختهای فلان کشاورز آفت زده، اصلا حرف نمیزنی. اونجا باید نگاه کلان داشت. در این بحث هم، شما وقتی میخای کلان نگاه کنی و مقایسه کنی که بعد از حمله قوم ها و پادشاهان مختلف به سرزمین ایران کدامین موارد از حملات، کمتر آسیب های زیرساختی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به کشور زدند و کدام موارد بعد از فتح، بیشتر به آبادانی کشور کمک کردن، باید نگاهت هم کلان باشه.


·      شش- اصلا آیا مساله های یک کشور بزرگ مثل ایران، چند تا واژه است؟ که ما میخاهیم اینگونه به حل آنها بپردازیم. ما مسایل خیلی کلانتر و مهمتری داریم که نسبت بهش بی توجه شدیم. یکی از این موارد مثلا مساله خود کم بینی در بین مردم ماست. با هرکی که صحبت میکنی داره از ایران و ایرانی بد میگه و اینکه سر قول خودش نیست، توی کار دزدی میکنه و نامردی میکنه و .. . این مساله نشان دهنده نابود شدن فرهنگ خودباوری در میان مردم ماست که البته دویست سیصد ساله که بعد از روی کار آمدن قاجاریه تو کشور رواج شدیدی پیدا کرده و باعث عقب موندن کشور ما از پیشرفت های علمی ، فناوری و صنعتی دنیا شده . کشوری که طی 3 هزار سال، امپراتور علم و فناوری در دنیا بوده ظرف دویست سال جزو مصرفی ترین کشورهای علم و فناوری میشه . چرا واقعا ؟؟؟؟؟؟ چرا این عاشقان ایران، نمیان در این موارد سخن برانند؟ چرا نمیان بگن که استعمار انگلیس و آمریکا و شوروی چطور فرهنگ غنی خودباوری مملکت رو به فنا داد و در آتش زیاده خواهی های خودشون سوزوندن؟ چرا نمیان بگن که انگلیسی ها دویست ساله پشت هر توطئه علیه نظام های مختلف چه شاهنشاهی و چه آیت اللهی تو این مملکت هستن ؟؟ شما یک پست و مطلب، محض رضای خدا دراین موارد توی کل وایبر نمی بینی. هیچ وقت این پست های ایران پرستی نمیاد بگه که "ایرانی نیستی اگه به مملکتت خدمت نکنی به مملکتت پشت کنی به قومیت های مملکتت بد و بیراه بگی و جک بسازی".


نتیجه گیری : با کمی تفکر در خصوص موارد بالا میشه راحت فهمید که اون جریانی که پشت انتشار این جور مطالبه با حقیقت اسلام مشکل داره ، و حرفش عرب و عجم نیس . وگرنه اگه با این جور استدلال کردن شون موافق باشیم ، باید با ترک ها و خیلی دیگه از قومیت های داخل کشور هم ضدیت داشته باشیم . چون توی جنگ های اتفاق افتاده در تاریخ این مملکت بالاخره یکی از این قومیت ها شاید حضور داشته باشن که در طرف مقابل می جنگیده اند.

زیاده جسارت است

یاعلی

نظرات  (۷)

عالی بود.
و حرف دل خیلیا.
پاسخ:
سلام
بله متاسفانه ما وقتی حرف نمیزنیم و به قول شما ، حرفمان فقط در دلمان است نه بر زبانمان ، حرف های کوچه بازاری ، میشود نقد بازار و فکر میکنن استدلالات بی پایه و اساس شان واقعا درست است . من که چیزی بلد نیستم اما اونقدری که میفهمم اینه که فضای اعتراضی جامعه ما به مبانی دینی ، خیلی اش تقصیر علمای دین ماست که نتونستن با ادبیات خود مردم باهاشون حرف بزنن و شبهات شون رو حل کنن
۰۹ دی ۹۳ ، ۱۴:۴۱ امین تجملیان
سلام
خیلی خوب بود. مستدل و منطقی بود.
راستی به نظرم در وبلاگت از تصویر هم بهره بیشتری بگیری، بر جذابیت مطلب خواهد افزود.
موفق و موید باشی
پاسخ:
سلام
ممنون
پیشنهادتون هم واقعا خوب بود حتما از این به بعد از تصاویر و .. هم استفاده خواهم کرد .
متشکرم
موافقم باهاتون. و متاسفانه وقتی اونایی که باید، حرف نمی زنن، حرف زدن ما وقت تلف کردنه.
پاسخ:
سلام
نه اینطور فکر نکنید . چرا وقت تلف کردن ؟ درسته که عالمان جامعه ، باید وظیفه ارشاد و راهبری جامعه رو روی دوش خودشون احساس کنن و با مردم شون ارتباط بگیرن منتهی آیه قرآن داریم که تقومو لله مثنی و فرادی . وقتی من بگم شما بگی چند نفر دیگه هم بگن بالاخره این میشه صدای جامعه و به گوش خیلی ها میرسه . و میتونه تاثیر داشته باشه .
هیچ حرکتی بی تاثیر نیست نباید نا امید بود از تاثیر . امر به معروف با زبان حداقل کاریه که میتونیم انجامش بدیم به نظرم .
جامعه ما منابع و پتانسیل های زیادی برای موفقیت داره منتهی ازش استفاده نمیکنه و درگیر یه سری مسایل کلیشه ای شده . فک میکنن که اگه رییس جمهوری به جای آقای ایکس آقای ایگرگ باشه تمام مسایل کشور حل می شه . در حالی که خیلی از داستان ها و مشکلات جامعه ، اصلا به بیرون مربوط نیس . شاید اصلا به سیاست و سیاست گذار هم زیاد مربوط نباشه . این خود مردم هستن که باید روش هاشون ، شیوه فکر کردن شون و .. رو تغییر بدن تا حرکت های جمعی برای حل اون مشکلات صورت بگیره . و امر به معروف های تک تک ما در این تغییر شیوه های فکری و اسلوب های ذهنی مردم مون خیلی میتونه موثر باشه .
موید باشید
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۱:۰۳ روح الله
سلام
خوبی؟
ممنون خوب بود.
چقدر زیاد نوشتی مهندس.
من که میخوندم حوصلم سر رفت. مختصر بنویس. بیکاری؟!
پاسخ:
سلام ممنون
نه بیکار که نیستم رییس جان
مگه هرکی مینویسه ، بیکاره ؟
چون وبلاگه و از هر قشری ممکنه که بیان و مطلب رو بخونن ، توضیحات بیشتر به فهم مطلب کمک میکنه
یاعلی
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۹:۵۳ علیرضا مسجدیان
سید جان
سلام و درود بر شما!!!!
نمیدونم معنای دقیق تعصب چیه،‌ولی هرچی هست یه وصله هست که میچسبه به هویت آدمها!وقتی تعصب پیدا میکنند یعنی یه موضوعی رو هویت خود میبینند
به نظرم اسلام هم این وصله ها رو میخواد وا کنه و همه رو وصل کنه به ارزش های عمومی !! این موضوع رو میشه روی تعصب های نژادی هم دید
سلامت باشی
پاسخ:
سلام
بله درست میگین.
مخلصیم شما هم سلامت باشی
قبول دارم اما واقعا همین عربها یا عربستانیها کم ساحت اسلام را مخدوش نکردند
پاسخ:
سلام
اون کسی که ساحت اسلام رو مخدوش کرده در حال حاضر وهابیت سعودی یه . ربطی به ملیت ش نداره که .
الان محمد علی باب که ریشه بهاییت رو به وجود آورده ایرانیه . شاه سابق و خیلی از خیانتکارهای بزرگ به این مملکت ایرانی بودن . ملیت اونها که دلیل بر بد بودن شون نیست .
خیلی از آدم های خوب رو هم داریم که توی اسراییل زندگی میکنن . آیا چون توی اسراییل هستن همشون بدن؟
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۳ مرتضی بهرابادی
درود.
من هم با این  جور مطالب مخالفم که مثلا عربها به ما یاد دان که به خوراک بگیم غذا و از اینجور چیزها ولی این حرف شما را کاملا رد میکنم که راجب وطن پرستی و ایران پرستیه  مردم اینطور بدون درک  این عشق به میهن مردم را زیرسوال میبرید .همه میدونن که فردوسی بزرگ سی سال زحمت کشید تا همین زبان پارسی را  نجات دهد. و در شاهنامه  از عرب های متجاوز .اهریمن یاد کرده است .من فکر میکنم که واژه اهریمن خود، به خود نشان دهنده شخصیت  مسلمانان وعربهایی که به ایران حمله کرده اند میباشد.


پاسخ:
سلام
وطن پرستی خیلی هم محترم است . من نگفتم نامحترم .
من گفتم به اسم وطن پرستی دارن سو استفاده میکنن و به یه قومی بنام عرب می تازن تا به اون وسیله به اسلام بتازن .
اینکه اعراب در حمله به ایران چیکار کردن جنایت کردن و .. هم موضوع صحبت من نبود گرچه اون هم در جای خودش قابل بحثه .
من گفتم این دوستان ما رو خر فرض کردن فک کردن ما نمی فهمیم که پشت این حرف ها ، حمله به اسلامه نه اعراب .
گفتم مثل جنگ با اعراب ما جنگ با مغول ها هم داشتیم با ترک ها هم داشتیم با هندوها هم داشتیم چرا به اون ها الان فحش نمی دهیم ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">