شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

سلام

یکی از بحث هایی که ما در کسب و کارها با آن مواجه هستیم روی آوردن ایشان به ارائه خدمات است.

همانطوری که در مطلب "فناوری فرهنگی و اقتصاد" عرض کردم ، روند شناسی در سهم فعالیت­های مختلف در اقتصاد نشان می­دهد با شروع قرن نوزدهم اقتصاد کشاورزی که در اکثر نقاط جهان غالب بود به سمت اقتصاد صنعتی حرکت کرد، به این مفهوم که سهم صنعت در ایجاد ارزش اقتصادی از کشاوزی پیشی گرفت. سپس از اواسط قرن بیستم شاهد تحول دیگری در اقتصاد بودیم و آن این بود که نقش خدمات و اطلاعات در ارزش کل اقتصاد دنیا به مراتب نسبت به نقش صنعت افزایش یافت - منظور از صنعت البته صنعت تولید کالای فیزیکی [1]و کارخانجات است- . در نتیجه در چند دهه­ ی اخیر صنعت کالاهای غیر فیزیکی یعنی صنایع خدمات، فرهنگی و اطلاعات سهم بسیار بزرگتری را در ارزش آفرینی برای اقتصادهای بزرگی همچون ایالات متحده، نسبت به صنایع کشاورزی و کارخانجات داشته است. بعنوان مثال می­توان به گزارش منتشر شده در سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که با اشاره به تغییرات مذکور در روند کلی اقتصاد جهان می­افزاید: در سال 2009 ، حدود 67 درصد از تولید ناخالص داخلی ناشی از تولیداتِ خدمات به وسیله­ی بخش خصوصی بوده و این درحالی است که سهم تولیدات کارخانجات در تولید ناخالص داخلی تنها 20 درصد بوده است.

این بحث که ما باید به سمت اقتصاد خدماتی بریم لازمه اش اینه که خوب بفهمیم که خدمات چیست و ویژگی های ارائه ی خدمت کدام است و چگونه باید نگاه خدمت محور داشت و این نگاه با نگاه کالا محور چه تفاوت هایی دارد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۲
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

چندی پیش اریک اشمیت - رئیس هیئت مدیره‌ی گوگل- در انجمن اقتصاد جهانی داووس پیش‌بینی کرد که اینترنت در آینده به ماهیتی نامرئی و ناخوآگاه بدل خواهد شد. ورزشکاری که در طول یک برنامه‌ی تمرینی حرکات فیزیکی و تغییرات داخلی بدنش مورد مطالعه قرار می‌گیرد؛ شامپانزه‌ای که سوژه‌ی یک تحقیق علمی است و یا قفسه‌ی خاصی در یک خوار و بار فروشی یا باک بنزین‌ هوشمند وضعیت خود را گزارش می‌دهند! این‌ها همگی با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء قادر خواهند بود اطلاعات لازم را به صورت لحظه‌ای به هر پایگاه داده‌ای که بدان متصل شده باشند، در هر نقطه‌ای از دنیا ارسال کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۹
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

عیدتون مبارک!!


سال نو

امروز هجدهم فروردین ماه 94، بود که سپری شد. خیلی هم زود سپری شد. از صبح تا الانش رو من یادم نمیاد که چه جوری اومد و چه جوری رفت. خیلی خوبه که آدمیزاد به قول حدیث حاسبو قبل ان تحاسبو، خودش به فکر میزان خودش باشه و دائما با معیارهایی که در دستش هست خودشو چک کنه. خیلی خوبه که آدم واقعا به دنبال "حول حالنا الی احسن الحال" باشه...


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۱۴
سیدمهدی شاهچراغ



با خبر شدم که فردا هجدهم فروردین نود و چهار، در مجلس شورای اسلامی، نوبت سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شبکه ملی اطلاعات است. در همین رابطه مناسب دیدم مطلبی که در خصوص تعریف صحیح از شبکه ی ملی اطلاعات و مشکلاتی که در نگاه وزارتخانه به اجرای این شبکه، نوشته بودم را مجددا نشر دهم.

سلام

مدتهاست که از شبکه ملی اطلاعات سخن به میان آمده است . اگر از اهالی فناوری اطلاعات باشید حتما میدانید که قانون ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یکی از بندهای قانون برنامه پنجم توسعه است که مربوط به سال 1390 الی 1394 می باشد. در این نوشته میخواهم اندکی به بحث در مورد برداشتهای درست و نادرست از قانون و نحوه ی اجرای این شبکه بپردازم (قسمت دوم )

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۰
سیدمهدی شاهچراغ


با خبر شدم که فردا هجدهم فروردین نود و چهار، در مجلس شورای اسلامی، نوبت سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص شبکه ملی اطلاعات است. در همین رابطه مناسب دیدم مطلبی که در خصوص تعریف صحیح از شبکه ی ملی اطلاعات و مشکلاتی که در نگاه وزارتخانه به اجرای این شبکه، نوشته بودم را مجددا نشر دهم.

سلام

مدتهاست که از شبکه ملی اطلاعات سخن به میان آمده است . اگر از اهالی فناوری اطلاعات باشید حتما میدانید که قانون ایجاد شبکه ملی اطلاعات، یکی از بندهای قانون برنامه پنجم توسعه است که مربوط به سال 1390 الی 1394 می باشد. در این نوشته میخواهم اندکی به بحث در مورد برداشتهای درست و نادرست از قانون و نحوه ی اجرای این شبکه بپردازم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۲۹
سیدمهدی شاهچراغ

دوسه سال قبل توفیقی بود که پای منبر حاج آقای ماندگاری بودیم. ایشان در بیان مطالب، انسان دقیق و نکته سنجی هستند. من به شخصه از منبر ایشان لذت میبرم. بحثی که مطرح شد و من خلاصه ای از اون رو با کمی تصرف و تلخیص نوشته ام، موضوع گمشده های بشر بود. اینکه آدمیزاد ذاتا دنبال سه گمشده اصلی بنام های آرامش، موفقیت و هویته. موضوع بحث حاج آقا این بود که از نظر دین اسلام، چگونه باید در جستجوی این گمشده ها بود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۱۳
سیدمهدی شاهچراغ

چرا باید ازدواج کنم؟

سلام

همین اول متن بگم که من چهارساله ازدواج کردم. این متن رو قبل از ازدواجم نوشته بودم برای بررسی علت ازدواج.

امروز دوباره میخوندم بنظرم مناسب انتشار بود و شاید نگاه بعضی رو به ازدواج تغییر بده.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۵
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

بعضی وقتها توی زندگی کاری، تحصیلی، خانوادگی یا ... به نقطه ای میرسی که به نظرت آخرشه و دیگه نمیشه جلو رفت...

کلاف سردرگم

اون موقع ها وقتش شده که

دوباره از نو شروع کنی.

 بزنی زیر همه چی.

تموم پل های پشت سرت رو خراب کنی.

خودتو از همه چیز و همه کس جدا کنی

 ....

 تن بسپار به دریا

بعد دل بدی به طوفان

 به دریا

تن بسپاری به جاده

به مسیر طبیعی دنیا

...

 

به یک ساحل جدید که رسیدی اونوقت

دوباره از نو بسازی

خودت رو

روابطت رو

زندگی ات رو

کارت رو

درس ات رو

و ....

 

شاید یکی از همین روزها منم زدم زیر میز

تا میز جدیدی برای خودم و طبق آنچه خودم دوس دارم بچینم!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۲۳
سیدمهدی شاهچراغ