شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

همراه اول قافیه را باخته؟!

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ

سلام

گرچه اپراتور همراه اول سال‌ها به عنوان اپراتور غالب کشور در حال سرویس دهی در حوزه‌ی ارتباطات همراه بود، اما امروز دیگر از آن یکه‌تازی‌هایش در این عرصه خبری نیست. اپراتورهای دیگر بخصوص ایرانسل در چندسال اخیر توانسته‌اند علیرغم داشتن ساختارهای دولتی مشابه همراه اول، خدمات بهتر، متنوع‌تر، ارزان‌تر و حتی با کیفیت بالاتری را به مشتریان خود عرضه نمایند و گوی سبقت را در تعداد کاربران فعال و حجم بازار از رقیب اصلی خود بربایند.

در این گزارش اجمالا به موفقیت‌هایی که ایرانسل توانسته در حوزه‌های مختلف نسبت به همراه اول کسب نماید، اشاره می‌کنم.


1- ارزیابی و رده‌بندی اپراتورها با شاخص‌های کیفی

 

اردیبهشت ماه سال 92، معاون وقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها که به گفته‌ی وی، با هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت با شاخص‌های مختلف انجام شده، را اعلام کرد. براساس این شاخص ها در سال جاری، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه دوم را در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار کسب کرده است.

شاخص‌های این ارزیابی شامل مواردی چون کیفیت سرویس، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، کیفیت پوشش‌دهی، انجام تعهدات توسعه و اجرا، عملکرد شبکه، رضایتمندی مشتریان و ... بوده است[1].

2- نتایج ارزیابی وضعیت قطعی مکالمات دو اپراتور

 

به فاصله‌ی چندماه از ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در اردیبهشت‌ماه، ارزیابی دیگری برای وضعیت سرویس‌دهی‌های دو اپراتور با شاخص‌های متفاوتی از سوی وزارت ارتباطات انجام شد(آبان 92). وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نتایج این بررسی اعلام کرد[2]:

 

در شاخص میزان قطعی ناخواسته حین مکالمه (CDR) وضعیت ایرانسل در همه استان‌ها مطلوب بوده و وضعیت همراه اول در استان‌های کرمانشاه و هرمزگان نامطلوب است.

 

وضعیت میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) همراه اول در همه استان‌ها مطلوب بوده و برای ایرانسل فقط در شهرکرد نامطلوب است.

 

درباره وضعیت شاخص میزان جابه‌جایی موفق بین سلول‌های شبکه حین مکالمه (OHSR)  وضعیت ایرانسل در همه مراکز استان‌ها مطلوب بوده و برای همراه اول در شهرهای ایلام، تهران، سنندج، گرگان و ساری نامطلوب است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرده : نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بخش توسعه زیرساخت‌های شبکه، شرکت ارتباطات سیار ایران و در بخش استفاده از تکنولوژی روز و طراحی شبکه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عملکرد بهتری داشته‌اند.

 

3- نتایج ارزیابی وضعیت پوشش

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در اردیبهشت ماه 93 از بررسی و تحلیل وضعیت سطح پوشش شبکه اپراتورهای اول و دوم در مناطق ۲۲ گانه تهران از دید مشترکین خبر داد. وی دراین خصوص گفت: نتایج ارزیابی وضعیت پوشش شبکه اپراتورها نشان می‌دهد اپراتور همراه اول (شرکت ارتباطات سیار) در ۱۴ منطقه و اپراتور دوم (شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل) در ۳ منطقه از شهر تهران بیش از ۱۰ درصد پوشش‌دهی نامناسب دارند. میانگین درصد عدم پوشش‌دهی مناسب شبکه همراه اول  15.18 درصد و این میانگین در شبکه ایرانسل 6.3  درصد بوده است. و این به مفهوم پوشش‌دهی مناسب‌تر ایرانسل نسبت به همراه اول است.

irancell vs hamrahe avval

مشاهده‌ی موفقیت‌ها و کامیابی‌های ایرانسل برای همراه اول همانطور که تاکنون مفید بوده و باعث خداحافظی این اپراتور با فضای ضعیف خدمات‌دهی به مشتریان شده است اما هنوز درس‌های زیادی برای آموختن دارد چرا که هر دو اپراتور در یک اکوسیستم حضور داشته و حتی ساختارهای مالکیت دولتی ایشان نیز مشابه می‌باشد.

البته امیدوارم که همراه اول درس های خود را زودتر از "دیرشدن" بگیرد!!



[1] خبرگزاری موج- 7خرداد 92

[2] روزنامه دنیای اقتصاد- 06/08/1392


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">