شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

بررسی نظرات رهبر در خصوص اهمیت فضای مجازی

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ

سلام

همه قبول داریم که امروز فضای مجازی در تمامی شئون زندگی جامعه جایگاه مهمی پیدا کرده و تقریبا هیچ کسی را نمی­توان یافت که در طی روز به نحوی با آن تعامل پیدا نکند. از ابعاد فرهنگی گرفته تا کسب و کارها و اقتصاد یک جامعه، از امنیت عمومی تا پدیده ­های اجتماعی و بسیاری مسایل دیگر همه و همه امروز در سایه­ ی فضای مجازی رنگ و بوی دیگری گرفته است. تا جایی که حتی فضای مجازی به عنوان زندگی دوم (Secound life) مطرح شده و برای خود قوانین، سنن، آداب و نهادهای مشخصی پیدا کرده است.

رهبر ما، انصافا یکی از مترقی ترین رهبران دینی دنیاست و نظرات بسیار پخته ای هم نسبت به این موضوع دارند. در این پست بعضی از نظرات ایشون که واقعا خواندنی است و نشان دهنده ی سطح بینش شون نسبت به این فضاست رو قرار دادم.

مقام معظم رهبری با تیزبینی و درک بموقع از ضرورت توجه به این پدیده، تاکنون فعالیت­های مهمی هم صورت داده­ اند که از مهمترین آن­ها می­توان به تشکیل دادن یک شورای عالی با تمام اختیارات در این حوزه و متشکل از تمام قوا شورای عالی فضای مجازی- اشاره کرد.

رهبر

گزیده­ ای از بیانات مهم ایشان در خصوص فضای مجازی را ذیلا می آورم:

·       «...در مقابل پیمان ناتو که آمریکاییها در اروپا به عنوان مقابله  با شوروى سابق یک مجموعه  مقتدر نظامى به وجود آوردند، اما براى سرکوب هر صداى معارض با خودشان در منطقه خاورمیانه و آسیا و غیره از آن استفاده مىکردند، حالا یک ناتوى فرهنگى هم به وجود آورده اند. این، بسیار چیز خطرناکى است. البته حالا هم نیست؛ سالهاست که این اتفاق افتاده است. مجموعه زنجیره به هم پیوسته رسانه هاى گوناگون - که حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهواره ها و تلویزیونها و رادیوها - در جهت مشخصى حرکت مى کنند تا سررشته تحولات جوامع را به عهده بگیرند...[1]»

·       «امروز مؤثرترین سلاح بین المللی علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛ سلاح ارتباطات رسانه‌ای است. امروز این قوی‌ترینِ ‏سلاح است و از بمب اتم هم بدتر و خطرناکتر است. این سلاح دشمن را شما در بلواهای بعد از انتخابات ندیدید؟ .... حضور دشمن را از این واضح‌تر و روشن‌تر ‏می شود فرض کرد؟[2]»

·       «این فضا فضای مجازی- مانند یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائما بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم و زه‌کشی و هدایت کنیم، در صورتی‌که سرریز کند، می‌شود فرصت و اگر رهایش کنیم و برای آن برنامه‌ای نداشته باشیم می‌شود تهدید[3]»

·       «اهمیت فضای مجازی امروز به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است[4]»

·       «اگر بنده خودم می­توانستم مسئولیت شورای عالی فضای مجازی را برعهده می­گرفتم[5]»

 

میبینیم که ایشان، همانقدر که به اقدامات سلبی-تدافعی و جنبه­ های امنیتی در مقابل آسیب­ های فضای مجازی توجه دارند به فرصت­های ناشی از کنترل هوشمندانه ­ی آن نیز امید بسته ­اند و این امر به وضوح در اشارات و رهنمودهای ایشان مشخص است. لذا ایشان تاکید دارند که این رودخانه­ ی خروشان اگر به درستی هدایت شود منشا برکات فراوان خواهد بود.



[1] بیانات در جمع دانشگاهیان سمنان-85.8.18

[2] دیدار جمع کثیری از بسیجیان- 88.9.4

[3] دکتر شهریاری-پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری-26اسفند1390

[4] همان

[5] آیت الله جنتی-خطبه­ های نماز جمعه- 19اسفند1390 (دو روز پس از حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی)

نظرات  (۱)

۲۳ دی ۹۴ ، ۰۹:۱۲ کوثر جمشیدی
لبیک یا خامنه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">