شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

شب لیله الرغایب

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۲۲ ب.ظ

سلام

دیشب، اولین شب جمعه‌ی ماه رجب بود که به شب آرزوها یا لیله الرغایب معروفه.

طبق روایات معتبر از حضرت رسول (ص)، برای کسانی که آرزوهایی دارن نماز خاص و عبادت ویژه‌ای در این شب توصیه شده. گرچه به ظاهر این عمل توصیه‌شده‌ی عبادی فقط برای خواستن اون حاجت خاص بوده، منتهی من فکر میکنم اثرات مهم‌تری بر اینگونه عبادات مترتب هست که بخاطر اون ما رو توصیه به انجامش کردن.



مثلا اینکه شما قبول میکنی که هرچی آرزو داری رو خدا باید برآورده کنه نه کس دیگه‌ای. در حقیقت توی این نوع عبادات که از شما می‌خوان برای بدست آوردن هدفی یکسری اعمال خاص رو انجام بدهید یک شمه‌ای از توحید افعالی رو به شما یاد می‌دهند و غیرمستقیم بهتون میگن که آرزوها و اهدافتون چه دنیای و چه غیردنیایی فقط به دست خدا برآورده خواهد شد.

دومین مطلب اینه که شما اعتیاد پیدا میکنی به اینکه برای هرکاری از خدا درخواست کنی و نه از غیرخدا.

سوم اعتماد به نفس در امثال من که نفس ضعیفی دارن پیدا میشه که پشتمون به خدا گرمه و میتونیم کارهای بزرگ انجام بدیم و از دام حضیض لذت‌جویی و دنیاپرستی که شیطان برامون پهن کرده خودمون رو جدا کنیم.

چهارم انس با خداست که خیلی هم مهمه. یکی از دام‌های اصلی که شیطان برای ما پهن میکنه غفلته. به هر دستاویزی سعی میکنه شما رو از یاد خدا غفلت کنه و شیرینی ذکر خدا رو از دلتون ببره. حالا این وسایل میتونن مستحبات باشن مثل کار کردن و درس خوندن یا مباحات باشن مثل تلویزیون دیدن و بازی کردن و .. ؛ اما در شب لیله الرغایب، شما برای حدود یکی دوساعت باید این عمل خاص رو به جا بیاری و چون خیلی هم اذکارش طولانی است باید حواست کاملا جمع باشه تا اشتباه نکنی. این مدت طولانی دل شما رو با یاد خدا دوباره آشنا میکنه و حال و هوای عبادت رو دوباره در دل شما زنده میکنه.

 

امیدوارم همه آرزوهای خوبتون برآورده به خیر شده باشه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">