شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام

برنامه ریزی یکی از ضروریات توسعه جهت پیشرفت و موفقیت افراد و جامعه در همه عرصه‌ها می باشد. در اختیار داشتن آمار و اطلاعات درست و بهنگام به عنوان یکی از ارکان مهم و لوازم برنامه ریزی هوشمندانه مطرح است و دون شک برنامه‌ریزی متکی به سنجش‌های حدسی و گمانی منتج به موفقیت نخواهد شد. به طور یقین در مسیر رشد و پیشرفت کشور نیازمند آماری صحیح، دقیق و بهنگام هستیم. اما متاسفانه در خصوص صنایع فرهنگی از ضعف آماری شدیدی در کشور رنج می بریم و لذا علاقه سرمایه­گذاری در این صنایع پایین است.

بسیاری از کشورهای پیشرفته وضعیت آماری مناسبتری دارند لذا برای دستیابی به دید مناسبی از اهمیت و جایگاه صنایع نوین فرهنگی بین دیگر صنایع و خدمات در جهان لازم است تا مطالعات مناسبی در این زمینه انجام شود. سایر کشورها نیز به این مهم بخوبی همت گمارده­اند. برای مثال ذیلا گزارشی از وضعیت آماری بازی ویدیویی - رایانه­ای- در ایالات متحده ارائه می­شود:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۰:۵۳
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

همانطوری که در مطالب پیش هم عرض کردم، صنایع فرهنگی قابلیت های فراوانی در افزایش سرانه تولید داخلی دارند. اگرچه چندی است حرف از «اقتصادِ فرهنگ» در میان مسئولان فرهنگی نیز به گوش می­رسد و امسال نیز سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، اما هنوز به دلیل وجود «ترسِ فرهنگی» از سپردن سکان مدیریت تولید محصولات فرهنگی به دست بازار و مکانیزم­های دیگر اقتصادی، حرکت به سمت استفاده از ابزارهای هدایت و تشویق بخش خصوصی به سمت «خزانه­ های پر از طلایِ ناب» فرهنگ مورد تردید جدی قرار دارد. این درحالی است که بسیاری از کشورها، همچون کره جنوبی و آمریکا، ورود به این عرصه را از اولویت‏های استراتژیک برنامه‏ های خود می دانند. برای مثال روند رو به افزایش احداث پارک‏های فناوری مختص فناوری‏های فرهنگی (نظیر کریدورهای مولتی مدیا و یا Media city ها  در گوشه و کنار دنیا، همچون مالزی، قطر، کره جنوبی و ...) نشان از جایگاه ویژه‏ ی این فناوریها در تولید ثروت و رشد جوامع دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۰:۵۰
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

امروزه فناوری های فرهنگی تبدیل به بستر اصلی ارتباطی انسان و فرهنگ شده اند و عمده تغییر و تحولاتی که در فرهنگ جوامع اتفاق میفتد ناشی از تحولات ایجاد شده در فناوریهای فرهنگی است. لذا تسلط بر مجموعه این فناوریها، باعث افزایش توان تاثیرگذاری بر ارتباطات و تعاملات مابین جامعه و فرهنگ خواهد شد.
از جمله­ ی این فناوری­ها که به حوزه­ ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بسیار مرتبط است، می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • فناوری های نوین تلویزیونی همچون Smart TVs؛ IPTV؛IP media ؛...
  • فناوریهای حوزه بازی های رایانه ای
  • فناوریهای حوزه پویانمایی یا همان انیمیشن خودمان
  • کاربرد پویانمایی در جلوه های ویژه دیجیتال
  • موسیقی و فناوری­های جدید مرتبط در تولید و توزیع
  • فناوری های نوین سینمایی همچون فناوری­های سه بعدی و ..
  • رسانه ­های اجتماعی مثل شبکه های اجتماعی قدیمی چون فیسبوک و لینکد این و شبکه های موبایلی جدید چون وایبر و ..
  • فناوری های نوین آموزشی

فناوری­ها و صنایع متداولی که می‌شناسیم، محصولاتی تولید می‌کنند که تنها ارزش فیزیکی دارند و ماده‌ی اولیه آنها را طبیعت فراهم می‌کند. اما صنایع فرهنگی، ماده اولیه تولیدات خود را از ذوقیات، احساسات و تراوش‌های ذهنی افراد خلاق در فرهنگ‌های مختلف می‌گیرد؛ و آنچه ارزش این تولیدات را رقم می‌زند، "درونمایه"‌ی آنها است که یک پیام فرهنگی- معنوی را به مخاطبان خود انتقال می‌دهد و از این طریق بر ذهن، روح، احساسات، و ادراکات آنان تاثیر می‌گذارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۸:۱۶
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

نمیدونم چقدر با فناوری ها و صنایع فرهنگی آشنا هستید . فناوریهای فرهنگی ، در دسته بندی صنایع جدید، اون دسته از فناوری های نوین هستند که تاثیر مستقیم بر فرهنگ جامعه دارن و میتونن ارزشهای فرهنگی رو ارتقا یا تخریب کنن. از جمله اینها میشه به سینما ، اینترنت ، بازی رایانه ای ، انیمیشن و .. اشاره کرد. البته اینها یه اسم هستن و خودشون به تنهایی نه صنعتن نه فناوری . یعنی ما چیزی به اسم فناوری انیمیشن نداریم اما فناوری های تولید انیمیشن داریم که برای خودش دنیایی است. یا صنعت سینما داریم مثل صنعت سینمای چین یا هالیوود یا بالیوود که کاملا بطور صنعتی و منظم به تولید محصولات فرهنگی و فیلم و غیره مشغولن . در این میان انیمیشن جذابیت های خاص خودش رو میتونه داشته باشه . با من همراه بشید تا بیشتر در این مورد بشنوید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۳
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

امروز رفته بودم بانک ملی تا کارت بانکی ام که منقضی شده بود رو تعویض کنم. بعد از حدود بیست دقیقه انتظار و پرکردن یه فرم ، متصدی بهم گفت که ما نمیتونیم انجام بدهیم و باید به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنید. وقتی گفتم چرا گفت چون متاسفانه شعبه مربوطه ، امضای شما رو در سیستم اسکن نکرده و من هم نمیتونم اینجا ببینم لذا این کار رو نمیتونم انجام بدهم!! این در حالیه که من هم کارت ملی ام همراهم بود هم شناسنامه ام . یعنی من اگه همین الان بخوام توی همون شعبه یه حساب باز کنم بهم نمیگن که امضات باید مطابق با امضاهای قبلی ات باشه بهم میگن که کارت ملی و شناسنامه ات رو بردار بیار.

هرچی بهش گفتم قبول نکرد و تو کتش نرفت .

این داستان ها و شبیه این موضوعات و اتفاقات رو خیلی زیاد می بینیم و می بینید . پروژه های بزرگی مثل دولت الکترونیک ، شبکه ملی اطلاعات  و .. قرار بوده چنین مشکلاتی رو حل کنن ولی تبدیل شدن به کیسه درآمد یه سری مفت خور. دولت الکترونیک چیزی یه که اگه با تمام ابعاد و ویژگی ها در ایران پیاده بشه حداقل یه سوم از کارمندان دولت باید بیکار بشن . دولت الکترونیک در سه مدل اصلی ارتباطی G2B; G2G; B2B که G به معنای دولت و B به معنای بخش خصوصی است، پیاده میشه و با ایجاد پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری یکپارچه که تمام فعالان بخش خصوصی و دولتی ها با حفظ حریم های مربوطه بتونن ازش استفاده کنن، سعی در کاهش هزینه های مختلف دسترسی به اطلاعات و استفاده از اطلاعات و .. داره و از اون طرف هم فرایندهای مختلف اداری رو کوتاه میکنه .

الان همین داستان بانک که برای من پیش اومد ، چطور میتونه حل بشه ؟ ما یه چیزی داریم که در کشورهای مختلف اجرا شده به نام احراز هویت ملی . در احراز هویت ملی ، شما میاید یه نظام جامع و یکپارچه طراحی میکنی که هرکسی هرجایی بتونه احراز هویت بشه و طرف مقابلش از هویت اون مطمئن باشه . پروژه هایی مثل کارت ملی و جدیدا کارت هوشمند ملی ، قراره که به یه چنین نیازی پاسخ بدهند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۰
سیدمهدی شاهچراغ

سلام

یه بار با یکی از دوستان نزدیکم ، بحثم شد. حدود یک ماه با هم ناخوش بودیم. بعد از یک ماه ، یه بار به هم دیگه اتفاقی یه جایی برخورد کردیم و دوباره احساس دوستی مون گل کرد. اون شب ، توی خوابگاه وقتی نشسته بودم روی تخت خودم دوستم اومد کنارم نشست و یه کاغذ به من داد که توش یه شعری نوشته بود . این شعر بعدهابه یکی از زیباترین اشعار زندگی ام تبدیل شد که هنگام دل تنگی هام اون رو زمزمه میکنم. شعری است از سعدی که آقای شجریان هم با آواز خوش خودش خونده :

خبرت خرابتر کرد جراحت جدایی   چو خیال آب روشن که به تشنگان نمایی
تو چه ارمغانی آری که به دوستان فرستی   چه از این به ارمغانی که تو خویشتن بیایی
بشدی و دل ببردی و به دست غم سپردی   شب و روز در خیالی و ندانمت کجایی
دل خویش را بگفتم چو تو دوست می‌گرفتم   نه عجب که خوبرویان بکنند بی‌وفایی
تو جفای خود بکردی و نه من نمی‌توانم   که جفا کنم ولیکن نه تو لایق جفایی
چه کنند اگر تحمل نکنند زیردستان   تو هر آن ستم که خواهی بکنی که پادشایی
سخنی که با تو دارم به نسیم صبح گفتم   دگری نمی‌شناسم تو ببر که آشنایی
من از آن گذشتم ای یار که بشنوم نصیحت   برو ای فقیه و با ما مفروش پارسایی
تو که گفته‌ای تأمل نکنم جمال خوبان   بکنی اگر چو سعدی نظری بیازمایی
در چشم بامدادان به بهشت برگشودن   نه چنان لطیف باشد که به دوست برگشایی


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۹:۱۳
سیدمهدی شاهچراغ