شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

چرا باید ازدواج کنم

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۳۵ ب.ظ

چرا باید ازدواج کنم؟

سلام

همین اول متن بگم که من چهارساله ازدواج کردم. این متن رو قبل از ازدواجم نوشته بودم برای بررسی علت ازدواج.

امروز دوباره میخوندم بنظرم مناسب انتشار بود و شاید نگاه بعضی رو به ازدواج تغییر بده.

اولین باری که ازدواج کردن را به صورت یک مسأله جدی برای خودم طرح کردم، نگاهم این بود که ازدواج من رو از گناه حفظ میکنه، و خیلی رو این جنبه­ ی اون حساب کرده بودم. یعنی می­گفتم که با ازدواج شما یه محل تخلیه جنسی و عاطفی پیدا می­کنی که باعث میشه درون جامعه به هر سمتی عاطفه و احساس خرج نکنی.

اما بعدن به این نتیجه رسیدم که قضیه خیلی متفاوته با این چیزها؛ به قول یکی از رفقا، خدا غریزه­ ی جنسی رو فقط محملی قرار داده برای این که در انسان رغبت به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک ایجاد بشه ولی این همه­ ی ماجرا نیست.

جریان اینه که خیلی از آدم­هایی که ازدواج می­کنن از مسایل جنسی زندگی مشترکشون راضی نیستن؛ و صرفاً دیگه به خاطر این که نمی­تونن یا این­که بد می­دونن که از هم دیگه طلاق بگیرن، به زندگی مشترک خودشون ادامه می­دن. پس این که شما فکر می­کنی که با ازدواج شما یک خیمه­ ای برپا شده و شما رو هم دعوت کردن و وقتی که پرده خیمه بیفته همه چی برای یک زندگی آروم و بی­ دغدغه آماده است اینطور هم نیست. نه؛

ممکنه مشکلات بسیاری با خانم آینده خودت تو خیلی از زمینه ­ها و مخصوصاً زمینه­ ی ارضای غرایز جنسی و مباحث محبتی و این که شاید نتونی بهش بفهمونی که دوست داشتن اون فقط به خاطر مسایل جنسی نیست و غیره، داشته باشی؛

ازدواج قرآنی


نگاه صحیح قرآنی به ازدواج به نظرم اینه که :

ازدواج یه جور رفرش refresh کردن خودته برای یه شروع قوی­تر و محکم­تر؛ یه شروعی که دیگه این قدر زود تموم نشه؛ یه شروعی که قدرتت و توان رفتنت بیشتر باشه؛ شروع مسیری که قبلا به طور مجرد وتنها می­رفتی و حالا باید به صورت متاهلی و دونفره اون رو طی کنی؛ خیلی مهمه، و خدا هم نظرش اینه که این مسیر رو به طور متاهلی خیلی بهتر میشه طی کرد. علتش رو هم باید در خصوصیاتی که خدا در جامعه­ ی انسانی قرار داده بررسی و جستجو کرد.

همسر آدم باید کمک آدم در طلب حوائج دنیا و آخرتش باشه، باید اون رو از گناه و زشتی و بدی دور نگاه داره، همانطوری که حواسش به این هست که خودش رو آلوده به هر کثافتی نکنه باید حواسش به این هم باشه که همسرش هم نباید آلوده بشه؛

همسر می­تونه در این قضیه بسیار کمک کنه علتش هم اینه که، ماها زیاد نمی­تونیم خدا رو بالای سر خودمون ببینیم وقتی که داریم کار بدی انجام بدیم، این که آدم یکی دیگه رو توی زندگی داشته باشه که باید به اون هم در مورد تموم مسایل زندگی و تمام کارهایی که می­کنه در مورد تموم وقت­هایی که می­گذرونه و غیره "جواب بده"، باعث می­شه که یه مقدارخودش رو جمع کنه و به سمت اصلاح رفتارهای خودش حرکت کنه.


یاعلی

ایشالا هرچی زودتر همتون متاهل شین :).

نظرات  (۱)

نگاه قرآنی تون به ازدواج هیچ منبعی نداره ؟!!
لطفا اسم این نگاه رو نذارین نگاه قرآنی. نظر شخصیتونه
پاسخ:
سلام
منظورتون از منبع چیه؟ یعنی باید دقیقا عین همین متن رو در قرآن اومده باشه تا من ازش نقل کنم؟
قرآن فقط شامل همون 6 هزار آیه است؟
اگه میگیم نگاه قرآنی باید فقط به همون متن بچسبیم؟
تفسیر نمیشه کرد؟

این نگاه، تفسیر بنده است از آیات قرآن و روایات دینی.
میخاین کله مون رو بندازمیم پایین و کلا در آیات و روایات هیچ تفکری نکنیم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">