شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

انیمیشن

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ب.ظ

سلام

نمیدونم چقدر با فناوری ها و صنایع فرهنگی آشنا هستید . فناوریهای فرهنگی ، در دسته بندی صنایع جدید، اون دسته از فناوری های نوین هستند که تاثیر مستقیم بر فرهنگ جامعه دارن و میتونن ارزشهای فرهنگی رو ارتقا یا تخریب کنن. از جمله اینها میشه به سینما ، اینترنت ، بازی رایانه ای ، انیمیشن و .. اشاره کرد. البته اینها یه اسم هستن و خودشون به تنهایی نه صنعتن نه فناوری . یعنی ما چیزی به اسم فناوری انیمیشن نداریم اما فناوری های تولید انیمیشن داریم که برای خودش دنیایی است. یا صنعت سینما داریم مثل صنعت سینمای چین یا هالیوود یا بالیوود که کاملا بطور صنعتی و منظم به تولید محصولات فرهنگی و فیلم و غیره مشغولن . در این میان انیمیشن جذابیت های خاص خودش رو میتونه داشته باشه . با من همراه بشید تا بیشتر در این مورد بشنوید.

«فناوری­های فرهنگی» نقش اساسی در افزایش توان دفاعی کشور در مقابله با «جنگ نرم» دشمن دارند. "ما در صنایع و فناوری­های مختلف ترجیح می‌دهیم عمدتا تولیدکننده و صادرکننده باشیم تا واردکننده‌ی محض؛ اما در صنایع فرهنگی سخن از ترجیح نیست؛ سخن از یک ضرورت اجتماعی است. چرا که واردکننده و مصرف‌کننده‌ی فرهنگ دیگران بودن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست." این سخن از یکی از رهبران سیاسی جهانه در چند سال قبل و اهمیت این حوزه رو نشون میده

در میان صنایع و فناوری های فرهنگی ، انیمیشن و بازی رایانه ای نظر من رو بیشتر به خودشون جلب کرده ان و به نظر من با شرایط بومی ما سازگار ترن.

انیمیشن -پویا نمایی- توان زیادی در انتقال مفاهیم غیرمادی به مخاطب خود داشته و طرفداران زیادی سرتاسر دنیا پیدا کرده . البته پویانمایی­ها در فیلم­های واقعی نیز کاربرد زیادی پیدا کرده که به آن جلوه­های ویژه­ ی دیجیتال می­گویند. بطوری که طبق مراجع آماری 10 فیلم از ۵۰ فیلم پرفروش تاریخ جهان،کاملاً پویانمایی بوده و تقریباً در ۷۵ درصد بقیه نیز به شدت از پویانمایی و جلوه‌های ویژه دیجیتال استفاده شده است. علت این همه اقبال به انیمیشن و استفاده از جلوه های خلق شده کامپیوتری در ساخت فیلم های سینمایی ، اینه که شما با انیمیشن میتونی هر نوع فکری که کارگردان داره رو به صحنه بیاری ولی در دنیای واقعی این کار اصلا امکان پذیر نیست . فیلم های بزرگی مثل ارباب حلقه ها ، ترانسفورمرها ، مرد عنکبوتی و ... مثال های واضحی هستن . خود فیلم های تمام انیمیشن هم واقعا در ارائه ایده های نو و جذاب و خلق جهان های جدید با قوانین جدید بی نظیر عمل میکنن . فیلم رانگو که دنیای یه مارمولک رو نشون میده ، لیون کینگ داستان یک شیر ، عصر یخبندان ، پاندای کونگ فو کار و ... که الان در خونه های همه ما هست و بچه هامون خیلی بهتر میشناسن ، از جمله زیبایی های صنعت انیمیشنه که قدرت این صنعت رو در ارائه ارزش ها و باورها و عقاید به رخ صنعت سینما کشیده .

ازطرفی مدت­هاست صنعت سینمای ما به علت ضعف عمده در پیام­ها و محتواهایی که به مخاطب مسلمان خود انتقال می­دهد مورد نقد از سوی عالمان دین قرار گرفته است. به نظر می­رسد استفاده از قدرت بالای انیمیشن در انتقال مفاهیم دینی و معنوی به مخاطب در کشور به کلی نادیده گرفته شده بطوری که سینمای ما هیچ اقبالی به استفاده از این فناوری در انتقال پیام ندارد - و البته در نگاهی دیگر متاسفانه سینمای ما کلا اقبالی به انتقال پیام­های دینی و معنوی ندارد،چه اینکه بخواهد از این فناوری در انتقال آن استفاده کند-.

این در حالیه که واقعا میشه موضوعاتی مثل بهشت و جهنم اعمال، مشاهده عاقبت اعمال در این دنیا و در آخرت، معاد و احادیث مربوطه، فرشتگان و ارتباط آنها با انسان در زندگی دنیایی همچون فرشتگانی که شاهد اعمال ما هستند، زندگانی ائمه به عنوان اصلی­ترین الگوی فرزندان ما و ... را با استفاده از انیمیشن و جلوه­های ویژه ­ی دیجیتال در فیلم­های سینمایی وارد کرد. مثلا ما تو فیلم مختار اگه شخصیت حضرت عباس رو با انیمیشن درست میکردیم این همه بحث بر سر نشون دادن یا ندادن تصویر ایشون نبود چون اصلا تصویر واقعی نبود که شبیه یه بازیگر باشه بعد اون بازیگر رفتارهای ناپسند داشته باشه توی جامعه و بعد علما نسبت به نشون دادن چهره حضرت عباس جبهه بگیرن .

البته سینمای غربِ امروز در انتقال پیام­های ضددینی، ترویج خرافه و تخریب تفکر صحیح دینی، و البته با استفاده از همین جلوه­های ویژه و فناوری­های مرتبط، بسیار موفقه . در واقع این فناوری­ها شمشیر دولبه­ای هستند که در پیشبرد اهداف خیر و شر قابل استفاده ­اند. یعنی شما توی فیلم هاشون میبینید که چطور مفاهیم رو به زیبایی انتقال میدن و هرجا کم میارن دست به دامن جلوه های ویژه ، CGI -تصویرسازی رایانه ای- ، و انیمیشن میشن .

من فکر میکنم واقعا انیمیشن  و گسترش اون در صنعت سینما ، میتونه سینمای ما رو نجات بده .

یاعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">