شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.


همیشه با خودم فکر میکنم که نوآوری های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کی و چگونه تمام میشود؟

هر روز از گوشه ای صدای جدیدی می یاد و حرف جدید. توی حوزه سخت افزار که تحولات روز به روز آدم رو مبهوت میکنه. شما شاید چندسال پیش اصلا در تصورت نمی گنجید که یک تلویزیون خمیده داشته باشیم. حالا پس از دو سال از ارائه اولین تلویزیون خمیده توسط ال جی، یک هفته پیش شرکت ال جی از یک تلویزیون خمیده رونمایی کرد که مثل یک کاغذ دیواری نازک بود (وزن 1.9کیلوگرم و ضخامت 1میلیمتر!!). و هزاران موارد از این ها رو میشه مثال زد.

یکی از نوآوریهایی که ایرانیه و سه چهار روزه توی نخش رفتم، سایتی است به اسم لاپلاس laplas.co. در ادامه مطلب بیشتر با این نوآوری آشنا میشیم.

لاپلاس خودش رو بعنوان یه مجله ی تصویری معرفی کرده. البته اسمی که برای سایت انتخاب شده رو شاید هیچ وقت شما نتونی به تصویر یا به خبر و مجله وصل کنی. ولی خواسته یه اسمی انتخاب کنه که برند بشه. محتواهای لاپلاس به دو نوع اصلی تقسیم میشه.

نوع اول اونهایی هستند که عکس ها روایتگر خبر یا حادثه یا یک پدیده هستند. برای مثال این لینک رو ببینید که بچه های شیطون و بلاهایی که سر ننه باباهاشون میارن رو بخوبی با عکس نشون میده.

http://www.laplas.co/mag-posts.html?magId=1366

نوع دوم اونهایی هستند که یه متن کوتاهی رو داره بیان میکنه و عکس های مرتبط با اون رو نشون میده و با دیدن خود عکس ها به تنهایی شما پیام رو دریافت نخواهید کرد. برای مثال این لینک رو ببینید که از راه های زندگی خوب کردن صحبت میکنه.

http://www.laplas.co/mag-posts.html?magId=2821

نوآوری لاپلاس البته شاید به نظر شما چیز خیلی عجیب و غریبی نیست؛ منتهی توی سایت که میری، فضای چیدمان سایت، دسته بندی های جالب و متنوع و گوناگون، اونقدر کاربر رو جذب میکنه که 20 تا 30 دقیقه توش وقت بگذرونه.

نکاتی که از بررسی لاپلاس در سایت الکسا در تاریخ 4خرداد94 به دست می آریم اینه که:

·       رتبه 35 کشور از نظر بازدید در حال حاضر متعلق به لاپلاسه که البته به نظر من این رتبه به زودی تا نزدیکی های 20 هم خواهد آمد. چون رقبای لاپلاس که در پله های پایین تر هستن حرف نویی برای گفتن ندارن.

·       رتبه 2600در دنیا که در سه ماهه گذشته حدود 32هزار پله بهبود داشته.

·       بطور تقریبی هر کاربر نزدیک به 6دقیقه در این سایت وقت میگذرونه که عدد بالایی در نوع خودش محسوب میشه.

یکی دیگه از نکته های لاپلاس، ادعایی است که در خصوص تبلیغات هدفمند کرده. لاپلاس معتقده که : "در کمتر از 3 ماه و با صرف هزینه ای بسیار اندک ( اما هدفمند و حساب شده) توانست در بین 10 مجله ی اینترنتی و 100 سایت برتر ایران با آمار بازدید روزانه بیش از 1 میلیون دست یابد"

و میگه میتونه کسب و کار شما رو در کمتر از چند ماه به یک برند شناخته شده ارتقا بده. از طریق استفاده از همین شیوه خبرهای تصویری.

به هر حال گشت و گذار در این سایت رو به شما پیشنهاد میکنم.

پی نوشت:

نویسنده هیچ گونه ارتباط و آشنایی با صاحبان این سایت ندارد. بررسی این سایت صرفا از جنبه نوآوری که در بین سایت های دیگه داشت در دستور کار "شکلات کاکائویی" قرار گرفته است.

نظرات  (۱)

۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۴ سارا عقیلی
سلام
من هم یک ماهی هست که با این سایت آشنا شدم و مشتری هر روزش هستم. به نظرم که عالیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">