شکلات کاکائویی

سلام
نوشتن مثل شکلات کاکائویی برای من شیرین و جذابه. این شکلات رو به شما تقدیم می کنم و امیدوارم ازش لذت و استفاده ببرید.

سینمای غربی با بودجه ایرانی اسلامی

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ق.ظ

سینمای ما به کدام سو میرود؟

با سلام

این داستان که براتون تعریف میکنم مربوط به چندسال پیش میشه که من هنوز دانشجو بودم و با اتوبوس بین تهران و شهرستان محل زندگی خانواده م ، رفت و آمد میکردم . یکی از دفعاتی که سوار بر اتوبوس به سمت خونه حرکت میکردم ، راننده اتوبوس فیلمی رو گذاشت به نام دلواپسی؛ فیلمی که من تا آخر فیلم دلواپس بودم که در مورد محتواش اشتباه فکر میکنم یا درست؛

 این فیلم توی شبکه ویدیویی پخش شده؛واقعا باید دست وزارت ارشاد اون زمان رو بوسید که به یک چنین فیلمی مجوز دادن؛ من وقتی از اتوبوس پیاده شدم سرم درد گرفته بود؛ تو مملکت اسلامی با پول بیت المال و اسلام و مسلمین بیان یه چنین فیلم بی شرمانه ای بسازن واقعا باید عزا گرفت؛ موضوع فیلم رو واقعا شرم دارم بگم اما چون فکر میکنم لازمه که اطلاع رسانی و بحث کنم مینویسم؛ یک دختر و پسر عاشق همدیگه ان، پسره باباش پولداره و بخاطر همین باباش فکر میکنه هردختری به پسرش نزدیک بشه بخاطر پول بابائه است؛ دختره تا حالا بعد از دو سال آشنایی بابای پسر رو ندیده؛ توی یک صحنه پسره میزنه یکی رو میکشه چون به دختره متلک گفته بود؛ پسره میفته زندان؛ بعد دختره میاد پیش بابائه که بهش بگه به فکر پسره است و ازین حرفها؛ پدره دختره رو طرد میکنه اما به تدریج و در طول اتفاقات دیگه ای که میفته پدره عاشق دختره میشه!!!!؛ یعنی پدر عاشق عروس آینده خودش میشه!!! و به شکل یه کسی بهش نگاه میکنه که میخواد بگیردش ؛ میرن با هم بیرون ، هدیه میخره براش و ازین چیزا .....؛

گرچه تا آخر فیلم هم دختره از این عشق بی اطلاعه و پدره هم آخر فیلم از این کارش پشیمون میشه ؛ اما من میگم اینها نشانه های خوبی نیست ؛ همه ی حرمت شکنی ها از این جاها شروع میشه و کم کم به جاهای باریکتر و بدتر میکشه ؛


دلواپسی


حالا بحث حرمت شکنی یک طرف داستان است. ما این همه بودجه برای سینما خرج میکنیم ، تا بحال شلغم کاشته بودیم ، نفع و درآمد مادی و معنوی اش برای مملکت بیشتر بود. سینمای ما بطور کلی در منجلاب بی هویتی و سیاه بینی غرق شده و اصلا هیچ امیدی شاید به نجاتش نیست جز اینکه مثل محمدعلی شاه، که مجلس رو به توپ بست،  تانک ها رو بیاریم به خیابون و تمام سینماها رو با خاک یکسان کنیم . بعد دوباره از نو، سینمای جدیدی بسازیم با حرف های نو، حرف های برآمده از فرهنگ چهار هزار ساله ایرانی و دین پیشرفته و کامل اسلام . حرف هایی که غرب و شرق از گفتنش توی سینماشون عاجزن چون ندارن منبع خوب اونها رو . واقعا ادامه بودجه ریزی توی این سینما ، به نظر من ظلم و خیانت محض به کل فرهنگ کشوره . والله اعلم

سیدمهدی شاهچراغ

نظرات  (۱)

خیلی خوب بود ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">